მასალა: ბრინჯაო
ობიექტის ტიპი: ბეჭედი
დეკორი:
წარწერიანი ზედაპირი: ბრინჯაოს ბეჭდის ფარზე 2 სტრიქონად ამოჭრილია ბერძნული წარწერა w 1,5 x h 2 cm
ასოთა მოხაზულობა:
წარწერის პირველი სტრიქონი იკითხება მარჯვნიდან მარცხნივ, მეორე კი - მარცხნიდან მარჯვნივ.
დათარიღება: IV-V AD (lettering)
სადაურობა: სამთავრო
თავდაპირველი მდებარეობა: სამთავრო
ბოლო აღწერილი მდებარეობა: საქართველოს მუზეუმი № 226
ტექსტის კატეგორია Unknown
რედაქტორი/გამომცემელი: თინათინ ყაუხჩიშვილი, М. И. Максимова
ციფრული გამოცემა: ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, ლინგვისტურ კვლევათა ინსტიტუტი; დოკუმენტი ვრცელდება Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 ლიცენზიით.
თარგმანი: (ka)
თეო[დოტოს?] ღმრთისა
კომენტარი:
დაწერილობის მიხედვით (ადრებიზანტიურისათვის დამახასიათებელი ου - ლიგატურა, ε-სათვის η-ს ხმარება) წარწერა ადრებიზანტიური ხანით თარიღდება. მ. მაქსიმოვას აზრით, ნივთი IV-V სს-ით უნდა დათარიღდეს.
წარწერაში საინტერესოა სიტყვა θεο-სთვის ΘΗΟ - დაწერილობა, რაც ამ დროისთვის მთლად ჩვეულებრივი არ არის. წარწერა შინაარსით საქარისტიანო ხასიათისაა, ამიტომ IV ს-ზე ადრე ის ჩვენში ვერ მოხვდებოდა (კიდევაც რომ ნივთი შემოტანილი იყოს და არა ადგილობრივი წარმოშობისა).
ბეჭედი შესწავლილი აქვს მ. მაქსიმოვას. მისი ვარაუდით I ნაწილი წარწერისა არის რომელიმე სახელის შემოკლება: Θεόφιλος, Θεόδοτος... ან Θεός-ისა, ან Θεοτόκος-ისა.
ბიბლიოგრაფია:
საუერი, 1931 თინათინ ყაუხჩიშვილი, საქართველოს ბერძნული წარწერების კორპუსი, 266
ყაუხჩიშვილი, 1951 თინათინ ყაუხჩიშვილი, ბერძნული წარწერები საქართველოში, 257
თაყაიშვილი, 1909 М. И. Максимова, Геммы из некрополя Мцхеты-Самтавро, 261-262